Veelgestelde vragen

Wat doen jullie om te zorgen dat jullie producten verantwoord zijn?

Wij vinden duurzaamheid erg belangrijk en hier gaan we ver in. Naast het feit dat onze producten op een verantwoorde manier worden geproduceerd, is nagenoeg ook al het (brief)papier en kartonnen verpakkingsmateriaal dat wij gebruiken duurzaam en verantwoord. Zie onder voor een nadere toelichting.

  • Het hout en karton dat Peacesleepers gebruikt is minimaal voorzien van een FSC keurmerk. FSC staat voor Forest Stewardship Council en is een internationaal en onafhankelijk keurmerk. Het verzekert dat grondstoffen voor hout- en papierproducten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen.
  • Gebruikte verfsoorten zijn op waterbasis en zijn op onze producten veilig voor kinderen en ouders.
  • Ons briefpapier, folder- en flyermateriaal is gemaakt van 100% gerecycled materiaal, FSC, PEFC, EU Ecolabel, EMAS, TCF, ISO 14001 (versterking & beheersing van milieubehoud).
  • Stickers zijn gemaakt van landbouw restafval. De lijm is volledig afbreekbaar.

Wij proberen plastic verpakkingen zoveel mogelijk te voorkomen, soms is dit echter noodzakelijk om onze producten te beschermen tegen beschadigingen.

  • Wij doneren bij elk bed dat we verkopen een 4000 liter en voor elke accessoire 500 liter drinkwater. Hiermee verbeteren we samen de leefsituatie van een kind in een ontwikkelingsland.
  • We hebben weinig restafval door efficiënt gebruik van plaatmateriaal
  • Wij bieden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de gelegenheid om zichzelf te ontplooien door te werken aan onze producten.
  • Onze katoenen producten zijn altijd minimaal voorzien van een Oeko-tex keurmerk, wat inhoudt dat deze vrij zijn van schadelijke stoffen zoals pesticiden.
Wat zijn de garantievoorwaarden?

Wettelijke garantie
Op alle bedden en accessoires die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat het artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.

De garantieperiode voor onze duurzame kinderbedden is 1 jaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet langer meegaan want dat is natuurlijk wel onze insteek.

Wat wordt verstaan onder een kapot product?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, kapot is.

Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je hier geen recht op.

Garantiebewijs
Je orderbevestiging en/of factuur is je aankoopbewijs.

Klacht of defect binnen garantie
Wanneer je een artikelklacht meldt dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op je persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten binnen de garantietermijn voor rekening van Peacesleepers.nl

Klacht melden
Je kunt je klacht melden via klachten@peacesleepers.nl

Wat is de levertermijn?

Al onze houten materialen worden met de hand gemaakt in Nederland, ‘hand made’ en ‘dutch design’ dus.
Standaard zal de levertermijn voor grotere items (zoals bedden) ongeveer 5 tot 6 weken zijn, maar we doen ons uiterste best om dit sneller te organiseren. Na de bestelling in de webshop worden deze namelijk speciaal voor jou gemaakt. Zo voorkomen we onnodige overproductie, een duurzame gedachte.

Voor kleinere items zoals dekbedovertrekken en hoeslakens geldt dat we deze verzenden binnen 3 werkdagen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je ontvangt een track and trace code nadat het pakket bij de verzender (meestal DHL) is aangemeld. Daarmee kun je je postpakketje volgen en zien wanneer deze wordt bezorgd.

Let op! Als het gaat om grote pakketten zoals bedden, dan zal de verzending worden uitgevoerd door onze vaste vervoerder ACE. Zij zullen je een dag voorafgaand aan de levering een mail sturen met een tijdspad van 3 uur waarbinnen je pakket de volgende dag wordt bezorgd.
Via de portal van de vervoerder kun je volgen waar je pakket op de dag van bestemming is en contact opnemen als je bijvoorbeeld net even iets later thuis bent dan je dacht. Onze vervoerder heeft een strakke planning dus probeer dit soort situaties te voorkomen.

Komt het bezorgmoment niet uit?
Geef dit dan dezelfde dag aan bij onze vervoerder, zij plannen met jou dan een ander moment in.

Hoe kan ik mijn bezorgafspraak wijzigen?

Let er goed op dat je je adres goed invult. Heb je toch een foutje gemaakt? Neem dan zo spoedig mogelijk na je bestelling contact op via info@peacesleepers.nl

Voor postpakketten geldt dat vervoerder je pakket bij de buren aflevert als je even niet thuis bent.

Komt het bezorgmoment van je bestelde bed niet uit? Geef dit dan dezelfde dag aan bij onze vervoerder, zij plannen met jou dan een ander moment in.

Let op! Eventuele extra kosten die gemaakt moeten worden als gevolg van het niet kunnen afleveren van het product bij de klant, kunnen doorberekend worden.

Wordt mijn pakket altijd aan de deur bezorgd?

In veel gevallen komt de bezorger jouw bestelling alléén bezorgen. Woon je in een appartementencomplex met lift, dan brengt de bezorger je pakket tot aan de voordeur.

Woon je in een appartementencomplex zonder lift, dan verzoeken wij je om de chauffeur een handje te helpen met het bezorgen van het pakket tot aan de deur.

Wat zijn jullie contact gegevens?

Wij zijn te bereiken via info@peacesleepers.nl

We proberen je mail binnen 24 uur in behandeling te nemen. Wil je liever even teruggebeld worden? Geef dat dan even aan in je mail.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn te bereiken via info@peacesleepers.nl

We proberen je mail binnen 24 uur in behandeling te nemen. Wil je liever even teruggebeld worden? Geef dat dan even aan in je mail.

Hoe wordt mijn online veiligheid gewaarborgd?

Wij gebruiken alleen Peacesleepers.nl en de betaling gaat altijd via een beveiligde verbinding op basis van SSL. Daarmee worden je gegevens versleuteld verzonden. Geef voor de zekerheid nooit zomaar de gegevens van je account op Peacesleepers.nl aan iemand anders.

Phishing

Let goed op van wie je e-mails ontvangt. Wij gebruiken enkel de naam Peacesleepers. Wij vragen in een email nooit om je persoonlijke gegevens of informatie over je bank of creditcard. 

Hoe kan ik een klacht melden?

Wij doen er alles aan om klachten te voorkomen, soms ontstaan er echter situaties die je niet kunt voorspellen. Op zo’n moment gaan we graag met je in gesprek om te zoeken naar een oplossing!

Heb je een klacht? Mail ons dan via klachten@peacesleepers.nl. In veel gevallen nemen we even telefonisch contact met je op om de situatie te bespreken.

Hoe kan ik mijn order annuleren?

Omdat onze bedden en overige hout- en metaalproducten op order worden geproduceerd is het niet mogelijk deze te retourneren. We besteden de uiterste zorg aan de kwaliteit van onze producten en de service. Ben je om de een of andere reden niet tevreden met je product, laat het ons dan weten zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing!

Voor overige producten geldt dan deze niet meer geannuleerd kunnen worden als ze zijn verzonden. Mocht je bestelling al verzonden zijn dan kun je de bestelling op eigen kosten, binnen 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking retour sturen. Informeer Peacesleepers vooraf over je retourzending via info@peacesleepers.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Voor onze houten en metalen producten (naamplaten) geldt dat deze na het plaatsen van de bestelling niet meer te annuleren zijn. Op dat moment dienen wij namelijk het verzoek in bij onze werkplaats om de producten speciaal voor jou te gaan realiseren.

Voor overige producten geldt dan deze niet meer geannuleerd kunnen worden als ze zijn verzonden. Mocht je bestelling al verzonden zijn dan kun je de bestelling op eigen kosten, binnen 14 dagen na ontvangst, in de originele verpakking retour sturen. Informeer Peacesleepers vooraf over je retourzending via info@peacesleepers.nl.

Kan mijn kinderbed ook gemonteerd worden?

Peacesleepers bevindt zich in Haren (Groningen). Montage is, tegen meerprijs, mogelijk in een straal van 30 km rondom Groningen. Wij komen de bedden dan zelf bezorgen en installeren.

Helaas bieden we nog geen installatieservice aan in andere delen van het land, daar is alleen bezorging aan de deur mogelijk. 

We hebben de installatie van het bed zo simpel mogelijk geprobeerd te houden. Montage is gegarandeerd in 6 simpele stappen.